• Haptonomische sportbegeleiding

  • Beter in balans op werk met haptonomie

  • Voelen als basis voor verbinding en verandering

Welkom

Als ons denken en voelen uit balans zijn geraakt geeft dat vaak tal van problemen. We zitten niet lekker in ons vel, we hebben fysieke klachten en/ of problemen in de relatie met anderen. In dat geval kan haptotherapie wellicht uitkomst bieden.

Samen met de therapeut wordt  d.m.v. inzichtgevende  gesprekken, oefeningen en aanraking gekeken en onderzocht waar blokkades zitten en hoe je reageert in verschillende situaties. We verkennen samen hoe het wellicht anders kan. Een mooie uitspraak van Ted Troost vind ik nog altijd “Het Lichaam Liegt Nooit”. Voelen hoef je niet te leren maar soms wel contact maken met datgene wat je voelt en hoe je hier betekenis aan verleent. Uitgebreidere informatie vind u onder de kopjes Haptonomie en Sport.

Daarom haptotherapie

Ontdek de weg naar welzijn en balans in mijn haptonomiepraktijk. Veel van mijn cliënten vinden verlichting bij uiteenlopende klachten, waaronder:

Hyperventilatie

De adem geeft veel informatie over hoe het met ons is.

Burn-out

Herwin je energie en passie, en hervind je innerlijke kracht.

Spanningsklachten

Ervaar verlichting in nek, schouders, onderrug en benen.

Blessures

Bevorder herstel en voorkom terugkerend letsel.

Pijnbeheersing

Verlicht fysieke en emotionele pijn.

Overbelasting

Vind balans en herstel van te veel druk en inspanning.

“Niet lekker in je vel”

Voel je weer compleet en in harmonie met jezelf.

Relatieproblemen

Verbeter je relaties door beter begrip en communicatie.

Over mij

Mijn ontwikkeling in haptonomie, geïnspireerd door pioniers in de topsport, heeft geleid tot een diepe betrokkenheid bij het lesgeven en het toepassen van haptonomische principes in teambegeleiding. Mijn toewijding aan voortdurende professionalisering blijkt uit talrijke bijscholingen en een unieke ervaring in het coachen van een voetbalteam op haptonomische wijze.

Benieuwd naar het hele verhaal en hoe deze ervaringen mijn benadering van therapie en onderwijs hebben gevormd?